Tack!

Det har varit ett stort nöje att resa med klass 9 på Vesterhavsskolan. Alla har varit fantastiska. Speciellt tack till medföljande föräldrar, Jenny och Jim och till medarbetarna Desiree och Sandra. Desiree, dina kunskaper om staden gjorde vår resa till någonting alldeles extra.
Barcelona var för mig en ny och positiv upplevelse, jag kommer säkert att åka dit igen.
Bengt

Dag 5.

Dag 5. Sista dagen.

Efter en lång dag igår tog vi det lite lugnare idag. Bussen till flygplatsen gick först kl 12:00 så det blev tid till lite pool och andra trädgårdsaktiviteter. Just i detta nu när detta skrivs har vi en timma till av väntan innan flyget avgår och tar oss till Malmö. Där väntar Thomas med skolans buss för den sista transporten hem till Falkenberg. Beräknad hemkomst är 22:00.

Dag 4. Heldag i Barcelona.

I dag åkte vi in till Barcelona tidigt och kom hem sent. Vi delade oss i profilinriktningar och fotbollseleverna besökte Camp Nou, musik och danseleverna besökte Palau de la mysiga Catalana och tenniseleverna besökte Realist Club de Polo och tennis Barselona. Alla eleverna sa sig vara mycket nöjda med sina upplevelser av profilbesöken.
Sedan följde en dag med shopping vandring i gamla stan och besök hemma hos Desiree där vi bjöds på en bejublad flamencouppvisning. Som final på dagen upplevde vi ett fantastiskt vattenspel på Plats Madrid.

Dag 3. Några fler bilder från Port Aventura.

En magstark ledare, Polynesik danskurs och en fruktansvärt häftig åkupplevelse.

Dag 3. Port Aventura.

I dag har vi haft en fantastisk dag i äventyrsparken Porta Aventura.
Parken är ca 3 ggr så stor som Liseberg. Den ligger ca 10 mil söder om Barselona just utanför Tarragona.

Dag 2. Rundtur.

Nu har vi klart för oss det mesta om det som är värt att veta utefter den blå linjens hopp på hopp av turistbuss. Här är två av killarna framför fontänerna på Plats Catalan. I kväll äter vi gemensam middag på restaurang. Desiree har lovat att ordna så att kan se matchen Barca v Malaga.

Dag 2, heldag i Barcelona.

Efter en sen ankomst och en god natts sömn smakar första frukosten vid hotellpolen bra.

Barcelona, nu kommer vi.

Nu startar vi vår resa till Barcelona. Vi, 28 elever i årskurs 9, föräldrar och lärare på Vesterhavsskolan i Falkenberg hoppas på fem fantastiska dagar i Spanien.